Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Kdo seje vítr, sklízí bouři. Majdan byl ozbrojený puč a Krym je adekvátní odpovědí. Referenda o odtržení se konají po světě běžně a nikdy tolik povyku kolem toho nebylo, jako na Krymu. Nejsem Rusofil, ale jednostrannost přístupu médií mi připomíná dobu před čtvrtstoletím.

17 11
možnosti
Foto

Souhlas R^

Jen mi připadá, že současná média svojí agresivní a černobílou rétorikou ta komunistická překonávají.

Nečekal jsem, že se po roce 1989 dočkám tak primitivní demagogie.

18 7
možnosti
RH

Takovou reakci bych si přál od celého Západu. R^ Západ nemůže tolerovat Putinův bolševicko-nacionální sultanismus. Kremlofily prosím o mínus!

17 7
možnosti
SB

Já Vám mínus nedám, protože máte pravdu, ale přesně tady se ukazuje, proč já mám výhrady k tomu, co dělá Evropa.

Když padl starý režim u nás a záhy poté v Sovětském svazu, tak já osobně jsem hovořil s mnoha řadovými, ale vzdělanými občany západních zemí. Napůl s Italy, napůl s kolegy itaštináři z ostatních západoevropských zemí (tehdy jsem se v krátké době seznámil se spoustou italštinářů z Velké Británie, Německa, Francie, Nizozemí, Rakouska, a Švédska). A oni byli jako posedlí tím, že Rusku se musí pomoci z problémů a bude potom stabilní demokratickou evropskou zemí, která nikoho nebude ohrožovat. Já jsem jim marně vysvětloval, že Rusko uvažuje prostě jinak. Že sovětský imperialismus je jen pokračováním toho carského a že nezmizí se změnou režimu. Tehdy mnozí z nich ani nevěděli, co to Ukrajina je (to slovo vůbec neznali), ale poučovali mě, který s Rusy měl mnohem více zkušeností, uměl rusky, žil v jednom z nedávných satelitů Ruska, byl vystaven ruským filmům, kterým se tehdy nešlo vyhnout, apod., jaký obrovský intelektuální a kulturní potenciál v sobě Rusko má a jak to bude nádherné, až do patnácti let bude klasickou evropskou zemí jako třeba to již zmíněné Holandsko, ale díky své velikosti mnohe větší opora euroatlanstické civilizace.

To, že se Rusko nyní roztahuje, je do značné míry nepoučitelností Evropy, která se na něj odmítá dívat tak, jaké Rusko skutečně je. Pomáhá mu na nohy a myslí si, že silné Rusko bude mírumilovné. A nepochopí (ta Evropa), že Rusko se klidně nechá postavit na nohy, a potom vstoje dá facku tomu, kdo mu na ty nohy pomohl.

To je to téma, na kterém jsme se mnohokrát neshodli, pane Horáčku. Tady je ten rozdíl, proč já mám k Evropě tak silné výhrady. Protože neuvažuje. jako dědictví po dřívějších generacích dostala náskok v technologiích, kultuře, civilizaci apod., a prošustrovává to.

Tady to vidíte: SOučasný vzestup Ruska je mimo jiné důsledkem právě té evropské laxnosti a nelogičnosti posledních dvaceti let.

6 1
možnosti
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1309x
Zaměstnanec....a všechno, co s tím souvisí. Ženatý a s rodinou.

Seznam rubrik